Investor
Deutsche Bahn AG, Nemecko
Vyšší dodávateľ
Marti GmbH Deutschland, Nemecko
Obdobie výstavby
november 2008 – jún 2010
Popis objektov:
- severná tunelová rúra z východného portálu
- južná tunelová rúra z východného portálu
- únikové chodby
Technológia výstavby:
Tunel sa razil metódou NRTM – Nová rakúska tunelovacia metóda – za pomoci vrtno-trhacích prác, formou delenej lavice.
Realizované práce:
- razenie tunelových rúr, profil 91 m2
- dĺžka severnej tunelovej rúry 3 170 m
- dĺžka južnej tunelovej rúry 3 170 m
- doba razenia 18 mesiacov 11/2008–04/2011
- razenie 13 únikových chodieb, dĺžka 10 m, profil 54 m2
- primárne zaistenie tunela striekaným betónom, priehradovou výstužou, Kari sieťami a skalnými kotvami SWELLEX