Investor
Statutární město Brno, Dopravní podnik města Brna, a. s.
Vyšší dodávateľ
Združenie „TT Bystrc – Kamechy EUROVIA + TuCon + Marti Tunnel“ – EUROVIA CZ a.s.; TuCon a. s. (od 1.9.2024 Martia a.s.); Marti Tunnel AG
Obdobie výstavby
február 2025 – december 2027
Popis objektov:
Predĺženie existujúcej električkovej trate z dnešnej konečnej stanice Ečerova v Brne – Bystrci na sídlisko Kamechy v dĺžke približne 1,4 km. Súčasťou stavby sú tri električkové zastávky Ruda, Říčanská, Kamechy, tunel Kamechy s dvojkoľajovou električkovou traťou dĺžky 320,0 m, úpravy dotknutých pozemných komunikácií, mostov, preložky inžinierskych sietí a ďalšie stavbou vyvolané investície.
Technológia výstavby:
Tunel Kamechy:
– presypaný tunel na strane Bystrc dĺžky 40,0 m profil tunela klenbový, tvorený z jednotlivých železobetónových profilov založených na železobetónových pásoch, konštrukcia tunela bude chránená hydroizoláciou
– razený tunel dĺžky 245,0 m, plocha výrubu cca 74,0 m2, razený NRTM – mechanickým rozpojovaním tunelovým bagrom, v niektorých úsekoch sa počíta s využitím trhacích prác, primárne ostenie bude tvorené svorníkmi, striekaným betónom a výstužnými sieťami, sekundárne ostenie bude z betónu prostého v určitých častiach zo železobetónu, chránené proti podzemnej vode medziľahlou fóliovou izoláciou
– presypaný tunel na strane Žebětín dĺžky 35,0 m profil tunela klenbový, tvorený z jednotlivých železobetónových profilov založených na železobetónových pásoch, konštrukcia tunela bude chránená hydroizoláciou